24 Mart 2023’te çıkacak Resident Evil 4 Remake’in Chainsaw isimli demosu geçtiğimiz günlerde PS5, Xbox Series ve PC için yayınlandı. Bunun öncesinden oyuna dair birçok fragman gördük, ek olarak bir gameplay videosu da mevcut. Ancak demoların genel alıcı kitlesi için çok daha önemli olduğunu düşünüyorum. RE serisinin son çıkan oyunundan farklı olarak bu demoda bir zaman kısıtlanması bulunmuyor. Tekrar tekrar oynayabiliyorsunuz yani. Oyundan neler beklememiz gerektiğine dair bir fikir oluşturmamıza yardımcı olacak bu demoyu geçtiğimiz günlerde PC üzerinden birkaç kez oynama fırsatı buldum. Gelin beraber oyunda saklanan detaylara, RE4 Remake’in oyunun ilk halinden olan farklarına ve beklentimizi ne kadar yükseltebileceğimizi konuşalım!
Demoda Neler Gördük, Yenilikler Neler?
Chainsaw Demo (oynanış kısmı) köye ilk giriş anından başlıyor. Köydeki meydanda kilisenin çanlarının çalmasıyla ganado topluluğu bizi bırakıyor, orada da demo bitiyor. Yani çok uzun bir oynanış süresi yok demoda. Bu kısımlar çoğunluk olarak da orijinal oyunla aynı paralellikte ilerliyor.
Yapımcılar sürecin en başında bu Remake’in orijinal oyuna göre daha karanlık ilerleyeceğini söylemişlerdi. Oynadığım kısa demodan ve izlediğim fragmanlardan yola çıkarak bunu doğrulayabilirim. Bence kesinlikle daha karanlık ve daha ürpertici bir oyun bizi bekliyor. Demoda girdiğimiz ilk evle orijinal oyunda girdiğimiz ev arasında baya bir fark var. Demoda girdiğimiz ev boyut olarak daha büyük aynı şekilde oynanış kısmı da daha uzundu. Ölen polislerin konumları da farklı. Orijinal oyunda biri yanarak ölürken diğerini gölde buluyorduk. Bu sefer biri yanarken diğerini girdiğimiz evde buluyoruz. Bu ilk kısımda cutscene orijinaline göre daha fazla.
Buradan sonra köyün merkezine gittiğimiz yol atmosfer olarak değişse de uzunluk olarak neredeyse orijinalle aynı. Köyün merkezine geldiğimizde verdiğimiz savaşta en fazla ve ilk dikkatimi çeken şey ise ganado’ların birbirleriyle ileşime geçtiğini görememek oldu. Orijinal oyunda köyün merkezinde savaşırken girdiğimiz evlerden birinde kapıyı ganado’nun üstüne kapatmaya çalışıyorduk. Tam o anda ganado diğerleriyle iletişime geçiyordu ve evi sarıp içine girmek için anlaşıyorlardı. Bu halinde ise bir iletişim olmadan direkt herkes üstünüze geliyor. Bunun dışında hikayesel diyebileceğim bir değişiklik göremedim. Neredeyse her şey tamamen aynı gidiyor.
Bunlar dışında değişen şeyler de var tabii. Oyuna craft mekaniği eklendi. Ben demoda sadece iki bitkiyi birleştirmek için kullandım ama baya bir seçenek mevcuttu.
Oyuna savuşturma mekaniğinin eklendiğini zaten görmüştük. Düşmanı sersemletip tekme atma ve suplex atma gözlemlediğim kadarıyla aynı şekilde kalmış. Ama bence vuruş hissiyatı baya gelişmiş, beni çok tatmin etti. Oyuna çömelme mekaniği de geldi. Bununla beraber arada kullanabileceğimiz bir gizlilik mekaniği var gibi ama bundan çok da emin değilim. Köy merkezine giderken ilk başta gizlilikle takılıp, bir teyzeye arkadan yaklaşıp bitirici vuruş yapabildim. Ama her türlü ilerleyince illa ki görülüyoruz. Ana unsur olarak kullanabileceğimizden çok emin değilim ama yan unsur olarak eklenmiş olabileceğini düşünüyorum.
Bu kısma son olarak da ganado’lar tuzaklara yakalanabildiği gibi kendileri de tuzak kurabiliyor. Köy merkezindeki savaşta bunu görebilirsiniz.
Detaylar, Kaçırdıklarımız…
Demonun bir oynanma süresi olmayınca tabii ki de tekrar tekrar oynayıp en ufak detayına kadar görebilme şansı doğdu oyunculara. Normalde çanlar çalınca demo bitiyor, ancak bunu engelleyen bir mod bile geliştirildi. Kısa bir demo olmasına rağmen içinde birçok detayı bulunduruyor, gelin beraber bakalım!
– Leon’un Silahı
Bu detaylardan ilk bahsettiğim ve beni heyecanlandıranı Leon’un silahı. Envantere girip Leon’un silahını incelediğinizde üstünde Kendo yazısını olduğunu görüyorsunuz. Bu konu hakkında iki teori var: Ya Robert Kendo hala hayatta. Kendisini RE2’de Kendo Gun Shop’ın sahibi olarak görmüştük. Ya da bu silahı kardeşi Joseph Kendo yaptı. Joe’yu ise RE Village’da Ethan’ın evinde bir kitabın yazarı olarak görmüştük.
– Leon’un Bıçağı
Aynı şekilde yine envantere girip Leon’un bıçağını incelediğimizde açıklamasından bu bıçağın ona Marvin’in verdiği bıçak olduğunu anlıyoruz. RE2’de düşmanlara bıçakla karşı saldırı yaparken bıçağı düşmana kaptırıyorduk, şimdiyse bıçak bizde kalıyor ama yıpranıyor. Bıçağı çok kullanınca da kırılıp gidiyor, bir ömrü var. Demoda ilerledikçe ve bıçağı kullandıkça yine envantere girip bakarsanız bıçağın git gide aşındığını da gözlemleyebilirsiniz. Buraya ek bir parantez olarak şunu da belirtmek isterim, bu oyunda bıçağı çok daha aktif kullanacağız muhtemelen; en azından yapılan değişiklikler bunun sinyallerini veriyor. Ben şimdiden kendimi mermi sıkıntısına hazırlıyorum…
– Mad Chainsaw Zorluk Seviyesi
Evet, adamlar demoya özel bir zorluk seviyesi eklemişler. Mad Chainsaw zorluk seviyesi demoya Dr. Salvador’u alevli testeresiyle beraber ekliyor. Ayrıca bu zorluk seviyesinde kontrol noktası da bulunmuyor, bu yüzden ölürseniz en baştan başlıyorsunuz. Normal seviyede Dr. Salvador’u öldürdüğünüzde 3.000 ptas elde ederken bu zorluk seviyesinde öldürdüğünüzde 10.000 ptas elde ediyorsunuz. Ek olarak Ben düşmanların daha hızlı hareket ettiğini ve Leon’un reload süresinin de uzadığını gözlemledim. Bu seviyeyi açmak başta biraz şans işiydi. Oyunda sürekli yeni kayıt başlatmanız gerekiyordu ama oyunun ana ekranında hile kodlarını girerek de açabilirsiniz.
– Tüneller ve Gizli Silah
Köy merkezinde girişleri kapalı olan 2 tane tünel girişi bulunuyor. Ancak köy merkezine girmeden önce kapıda envanterinizdeki tüm eşyaları atarsanız, köy merkezine girdiğinizde bu tünellerin girişlerinin açık olduğunu fark edeceksiniz. Tünellerin içindeyse TMP bulunuyor.
– İspanyolca Sözler
Bunların örnekleri tabii ki de çok fazla var ve tam oyunda da çok daha fazla olacak. Yine de dikkatimi çeken birkaç tanesini paylaşmak istiyorum. Bunlardan ilki demonun başında ilk girdiğimiz evin duvarlarında yazılmış olan dualar. İlerleyen kısımda ilk karşılaştığımız ganado’nun bunları söylediğini duyuyoruz.
“Bizi yok etmeye çalışan bu zayıflığın karşısında ruhlarımızı koru. Çünkü biz korkmuyoruz.”
Köyün merkezindeki ganado’lar aslında sürekli bizi arıyor, henüz onlara gözükmemiş olsak bile. Yaşlı teyzelerden biri sürekli şu cümleleri söylüyor:
“Orada olduğunu biliyorum.” , “Neredesin?” , “Kaçabilirsin, ama saklanamazsın.”
Son Söz
Demoya ve fragmanlara baktığımda rahatlıkla şunu söyleyebiliyorum, bu oyun geliştirilirken bize hep söylenen “Orijinal oyundaki gibi aksiyon tarafı ağır olmayacak, daha korkunç ve daha karanlık bir oyun yapacağız.” sözü tutulacakmış gibi duruyor. En azından gördüklerimle aradaki dengenin kurulduğunu hissettiğimi söyleyebilirim. Açıkçası ilk Remake haberi çıktığında çok şüpheliydim, çünkü zaten RE4 inanılmaz eski ve bir yeniden yapıma ihtiyaç duyan bir oyun değildi benim gözümde. Aradan 18 yıl geçmiş ve demoyu oynadığımda artık remake için gerçekten çok heyecanlandığımı fark ettim. En azından şu kısa sürelik oynanış bana bunu yaşattı. Ve adamların bir demo için bile uğraştığı gizli silah, gizli zorluk seviyesi gibi şeyleri düşününce iyice heyecanlanıyorum çünkü karşı tarafta benimle aynı heyecanı paylaşan insanlar olduğunu, onların somut adımlarını görebiliyorum. Tabii tüm bu heyecanımda yıllardır süregelen Resident Evil fanlığımın da etkisi var. Parasına değer mi, şimdi alınmalı mı gibi konulara hiç girmiyorum çünkü zaten durum belli.
Demoyu aşırı fazla sayıda oynamadım ve görebildiğim, ilgimi çekan detaylardan sizlere bahsettim. Bir yanlışım varsa veya kaçırdığım başka şeyler varsa benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdi sadece heyecanla 24 Mart’ı bekliyorum!
Where’s everyone going? Bingo?