Vampire Survivors’ın başarısından sonra benzer kafada birçok oyun görmeye başladık. Bunlardan bir tanesi de geçtiğimiz ay gerçekleşen Hilal Diyarı: Türkiye’den Oyunlar festivalinda karşılaştığım Overrun Survivors. Henüz erken erişimde olan bu oyuna gelin biraz daha yakından bakalım.
Oynanış ve Bölüm Tasarımı
Overrun Survivors, oynanış bakımından Vampire Survivors ile benzer bir yapıya sahip. Üzerimize gelen düşmanlara karşı belli bir süre hayatta kalıp karakterimizi geliştiriyoruz. Roguelike elementlerinin yanı sıra kendine özgü özelliklere de sahip. Otomatik nişandan manuele geçme, herhangi bir yöne atılma gibi oyuna çeşitlilik katan özellikler var. Özellikle manuel nişan boss fightlarda çok yardımcı oluyor. Haritalara gelecek olursak, haritalar sonsuz değil düşmanlar sizi hızlıca sarmalıyor bu gibi anlarda da atılma özelliği hayat kurtarıcı oluyor. Oyun genel anlamıyla sizi sürekli olarak tetikte tutuyor hiçbir zaman tam anlamıyla güç fantezisi yaşatmıyor.
Yetenekler
Yeteneklerde hem beğendiğim hem de beğenmediğim kısımlar oldu. Karakterlere özgü yetenekler karakter seçimlerini daha değerli kılıyor ve çeşitlilik sağlıyor. Buna ek olarak belli bir süre hayatta kalınca gelen özel güç seçimi de çeşitliliği besliyor. Sevemediğim kısım ise yetenek ağacının ve kombinasyonların açık olması oldu. Deneme-yanılma ile bulmaktansa listeden bakıp direkt onlara odaklanyorsun ister istemez. Üstüne oyunun durdurma ekranında yetenekleri göstermemesi bu durumu daha da anlamsız hale getiriyor. Yetenek kısımları biraz daha elden geçse çok daha kullanışlı hale gelebilir.
Karakterler
Oyunda toplamda beş tane karakter var ama bu yazıyı yazdığım dönemde sadece dört tanesi oynanabilir durumda. Oyunun en sevdiğim yanı karakterlerin cidden farklı hissettirmesi oldu. Sadece başlangıç silahı farkı ve istatistiktense oynarken farklı hissettiriyorlar. Bu farklılıkların yanına karakterlere özel yetenekler de eklenince karakterler daha da özgün hissettiriyor. Oyun bu konuda gayet güzel bir iş çıkarıyor umarım tam sürümden sonra da karakter eklenmeye devam eder.
Bosslar
- Mini Boss
- Boss Çağırıcı
- Büyük Boss
- Final Bossu
Oyunda üç tür boss bulunmakta ; belli sürelerde beliren mini bosslar, bizim çağırdığımız büyük bosslar ve süreyi tamamladığımızda gelen final boss’u. Mini bosslar oyunda savaştığımız yaratıkların büyükleri olduğu için çok farklı bir deneyim sunmuyor. Çağırdığımız bosslar büyük bosslar genelde 2 farklı saldırı tipine sahip çok da zorlayıcı olmayan boss türü. Son olarak bölüm sonlarında karşılaştığımız final bossları da en çok çeşitlilik bulunduran, üç veya dört hareketi anca var, ve en yüksek canlı bosslar. Boss konusunda oyun maalesef çok iyi bir iş çıkaramıyor. Tüm bosslar mermi süngeri gibi hissettiriyor. Saldırıdan kaçmak için atılıp ölmesini bekliyoruz sadece. Boss fightlar biraz daha detaylı olsa çok daha zevkli olabilirdi oyunun bu kısmı.
Son Yorum ve Kapanış
Overrun Survivors, şu an çok bir içerik barındırmaması ve eksikleri olmasına rağmen beğendiğim bir oyun oldu. Eksiklerini kapatıp, iyi yaptıkları şeyleri geliştirip, çoğaltırsa başarılı bir oyun olabilir. Vampire Survivors‘ı beğenen ve o tarzda farklı bir oyun arayanlara kesinlikle öneririm. Satın alıp almamak arasında kararsız kalanlar için de oyunun demosunun bulunduğunu söyleyeyim.